CONT591 Honour Specialist French as a Second Language @ Courses for Teachers - Queen's Continuing Teacher Education Courses for Teachers - Queen's Continuing Teacher Education

Continuing Teacher Education

Faculty of Education

Honour Specialist French as a Second Language

Grey placeholder image

All of our courses are fully online.

Apply now

Course Schedule

Session Dates Deadline Status
Summer 2018 Jun 25, 2018 - Aug 10, 2018 Jun 15, 2018 Open
Winter 2019 Jan 28, 2019 - Apr 12, 2019 Jan 11, 2019 Opens
Mar 01, 2018
Icon with the letter 'i'

Information

Course Description

  • CONT591
  • 745.00
  • Honour Specialist
  • 125 hours
  • EN
  • Online

Enseigner le français langue seconde de nos jours n'est pas une tâche facile. Les enseignantes et enseignants d'anglais, par exemple, se plaignent souvent du niveau des élèves quant à la lecture et à l'expression écrite, et pourtant, apprendre une langue seconde nécessite de gros efforts dans ces domaines. Notre but comme enseignante et enseignant de français devient de plus en plus complexe dans un monde « numérique » où les élèves s'intéressent plutôt aux ordinateurs, aux jeux vidéo, à la télévision, aux magazines et aux films et où la lecture et l'écriture perdent leur importance. Cependant, ce même monde « numérique » nous donne accès à une multitude de ressources non-traditionnelles pour parfaire notre enseignement. Quant à l'expression orale, tout enseignante ou enseignant de français connaît des défis différents, que ce soit la motivation, l'intérêt, le choix des activités, les classes nombreuses, etc.

Dans ce cours, nous allons examiner quelques-unes de ces questions importantes tout en développant des stratégies que vous trouverez utiles en tant que leader en éducation. Nous allons aussi discuter des questions importantes dans le domaine du français langue seconde.

Dans ce cours, nous discuterons de plusieurs questions : les défis du français langue seconde, le perfectionnement professionnel, le leadership, les défis de l'apprentissage, la technologie et le curriculum.

Le premier objectif de ce cours est de vous aider à devenir leader de curriculum, et à l'avenir, peut-être, chef de section. Il y a des candidates et candidats qui s'intéresseront à devenir directrice/directeur ou directrice-adjointe/directeur-adjoint à l'avenir. Le thème principal de ce cours sera donc le leadership.

À la fin de ce cours de spécialiste en études supérieures, vous:

• aurez étudié des questions importantes et des initiatives de réforme dans l'enseignement du français langue seconde;
• aurez fait de la recherche dans le domaine de l'enseignement du français langue seconde;
• aurez découvert différentes technologies dans l'enseignement du français langue seconde et vous les aurez évaluées;
• aurez appris des théories de l'apprentissage;
• aurez examiné des méthodes d'évaluation;
• aurez découvert des occasions de développement professionnel;
• aurez examiné la question des élèves exceptionnels dans les classes de français langue seconde; et
• aurez une meilleure connaissance des stratégies de leadership.

Vous compléterez des activités qui:

• vous aideront à développer des stratégies de réflexion;
• comprendront les nouvelles recherches et informations dans le domaine du français langue seconde;
• vous prépareront pour des rôles de leadership, et vous permettront de développer votre style de leadership;
• vous permettront de communiquer et de discuter avec d'autres collègues en ligne; et
• vous permettront de réaliser un atelier avec d'autres collègues.

Icon with a checkmark

Requirements

Application Requirements

1) OCT MEMBERSHIP

We will use the OCT number you provide during online registration to confirm that your Certificate of Qualifications shows certification in at least two teaching divisions (Primary, Junior, Intermediate, Senior).

2) YOUR ORIGINAL UNDERGRADUATE/GRADUATE UNIVERSITY TRANSCRIPT(S)*

Your transcript(s) must show:

- The equivalent of 9.0 full year undergraduate/graduate courses in this teaching subject with a minimum 'B' average in these courses
- A Bachelor’s degree at an accredited university with the equivalent of 20.0 full year courses

3) CONFIRMATION OF TEACHING EXPERIENCE FORM

Signed by a Supervisory Official* from your School Board confirming that you have two years (388 days) of teaching experience since becoming a certified teacher, one year (194 days) of which is in the subject area of this course.

*The Ontario College of Teachers defines "Supervisory Official" as the Superintendent or Assistant Superintendent of the school board for a teacher employed by a Board of Education. A principal or headmaster is not recognized in this capacity. For a teacher employed by a private school, the "supervisory official" is the Ministry of Education official (Education Officer) appointed to your school. For overseas experience the appropriate Supervisory Official is the person your Principal reports to.

Please note that a new form is always required for a Specialist course as experience is course/subject specific.

*If you completed a Queen's undergrad (at any time), or a B.Ed., Honour Specialist, or an Intermediate or Senior ABQ course with us within the last 4 years you are not required to resend your transcripts.

**If you completed a medial degree and do not have a major you may be eligible for a Combined Honour Specialist. Please see our FAQ's or contact us for more information.

Icon with a book

Materials

Course Materials

View Required Resources
Icon with an asterisk

Accommodations

Accommodations

Applicants who require accommodations for a specific learning need (e.g., learning disability) within their AQ/ABQ course, should click here for further information and support.

Have a question? Contact us!

Apply now

Back to Top